lessenmarathon70 Geld inzamelen voor het goede doel is één ding, er zelf nog wat voor moeten doen is twee! Een lessenmarathon klinkt wel erg uitdagend, maar is niet te onderschatten! De alternatieve lessen zijn immers geen vrijblijvende, nutteloze speeluurtjes, maar net mooie aanvullingen op het gewone lessenpakket! Er is ook ruimte voor onderwerpen die in het gewone lessenrooster geen onderdak krijgen.
De lessenmarathon is een initiatief voor de leerlingen van het vijfde jaar en vond  plaats van vrijdagochtend (21 februari) 8.30 uur tot zaterdagochtend (22 februari) 8.30 uur. De leerlingen werden met een uurtje ochtendgymnastiek naar huis (en naar bed) gestuurd!
Meer foto's van dit evenement vind je op onze facebookpagina. Met dank aan TIne Hacour!

De kans dat de titel je spontaan doet denken aan dat poppy deuntje van de Britse band XTC is klein. Hij kwam vooral gewoon goed van pas, omdat hij  mooi aansluit bij de recente biologielessen van mevrouw Van Herck en mevrouw Buelens in het derde jaar. Zij organiseerden een hoekenwerk waarin de leerlingen proefondervindelijk tot verrassende vaststellingen kwamen over onze zintuigen. Op onderstaande foto's zie je 3D in actie:
{igallery id=5784|cid=147|pid=4|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Dankzij de actie "groene klas" (elke week maakt een andere klas de speelplaats proper) van onze werkgroep MOS is onze speelplaats een plek die naam waardig. Zonder die actie zou de aanblik helaas een pak ellendiger zijn. Niet alle leerlingen springen dus even milieubewust om met de restanten van hun tussendoortjes. Het zwervuilspel speelt daar handig op in en toont onze leerlingen van het vierde jaar de gevolgen van hun daden. In beeld: 4A en 4C.

{igallery id=3432|cid=145|pid=4|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}